Kterak jsem si založil vlastní e-shop

Už je to tak, blog mi byl málo, tak jsem si otevřel i e-shop s gentlemanskými doplňky – Gentleman Store.

Pokud jste nedočkaví, běžte se tam rovnou podívat, jinak čtěte dále.

Screenshot 2014-02-26 14.56.21

Jak k tomu došlo

Zhruba od podzimu nemám kromě školy žádné zaměstnání. Jinými slovy, kdyby se mě Miroslav Donutil výhružně zeptal: „To nemáš žádné zaměstnání, nebo co?“, musel bych přisvědčit, že skutečně žádné nemám. Zároveň jsem začal více slýchat hlasy z rodiny, jestli bych nechtěl udělat něco svého. Tak jsem si řekl: proč ne? Lepší doba už nebude, nemám žádné závazky, rodinu, nic, takže nemám co ztratit.

Založit si gentlemanský eshop mě napadlo hned na první přednášce Marketingu v zimním semestru. Maloval jsem si to samozřejmě mnohem růžověji, proto je současný Gentleman Store výsledkem ohromné spousty kompromisů a k ideálu má hodně daleko.

Sortiment

Sortiment se prozatím skládá ze 3 částí: holicích potřeb, prostředků pro péči o boty Saphir a kartáčů a hřebenů Kent. V plánu jsem toho měl a stále mám více, ale zatím to z finančních nebo časových důvodů nevyšlo.

Můžu prozradit, že brzy přibudou krásné bavlněné kapesníčky. Všechno ostatní je zatím nejisté.

Mým cílem je prodávat kvalitní zboží, za kterým si stojí a které jen tak jednoduše jinde nenajdete. Neznamená to nutně, že je budu prodávat jako jediný, ale určitě je nenajdete v každé Bille nebo H&M.

Pokud chcete být informováni o všech novinkách, staňte se fanouškem na Facebooku.

A aby toho ještě nebylo málo, spojil jsem se s Honzou Moravčíkem a společně zakládáme firmu John & Paul s cílem vyrábět skvěle padnoucí slim fit košile za dostupnou cenu.

Komentáře

  1. Petr H

    Česká firma John & Paul? To myslíte vážně? Nechcete vymyslet nějakou českou firmu? Anglická firma je trapná. Promiňte, ale je to tak.

    1. Post
      Author
      Pavel Králíček

      V pořádku – anglická je z toho důvodu, že se výhledově nebráníme expanzi do zahraničí, což je s českým názvem trochu horší.

      1. Petr H

        Škoda, Baťa, Petrof – to mě jen tak napadá. Úspěch společnosti není v podobě firmy, ale v tom, co dělá. A i česká firma může být ceněna v zahraničí. Tohle je jen lezení do pr….

        1. Post
          Author
          Pavel Králíček

          Pravda – jestli se nemýlím, obě jména jsou i příjmení zakladatelů. My jsme Králíček a Moravčík, to moc světově nezní. Berte to možná tak, že jsme nic originálnějšího nevymysleli…

          Lezení do pr.. konkrétně komu?

          1. Milan

            John & Paul je naprosto v pohodě. Graficky to půjde krásně zpracovat na mnoho způsobů. Je to krátké a snadno zapamatovatelné, malá možnost váhání jak se to napíše. Zní to líp než Honza a Pavel – zvláště pokud je ambice jít s tím mimo naši kotlinu. Je fakt, že dobrý název dobrou firmu nedělá, na druhou stranu špatně zvolený název může vyrobit zbytečné překážky, takže má smysl to řešit.

          2. petrH

            Lezení do pr… nějakému budoucímu zalíbení v zahraničí.
            Anglické názvy zde nemají tradici ani důvod. A to nemluvím o použití ampersandu Je to taková hra na exkluzivnost, světovost. Když vezmeme oděvní firmy, tak tu máme ryze česká jména Blažek, Koutný, Zachariáš. A jistě by se dal vymyslet i smyšlený či složený název (JaPa, KraMo). Jedná se snad o klasickou módu, ne? Ta si žádá i klasické označení a tedy českou firmu.
            A prosím Milana o vysvětlení této věty “ Je fakt, že dobrý název dobrou firmu nedělá“ – Já bych to do češtiny přeložil jako „Je fakt, že dobrý název dobrý název nedělá“. To nedává smysl. firma = název (název společnosti).

          3. petrH

            A ještě jedna věc. Firma by měla být originální. I v zahraničí raději překousají a zapamatují si „zvláštně“ znějícího Králíčka, než John & Paul – což je naprosto všední pro angličany. Dokonce ani na Googlu se nedostanete výš než před svaté (a s nimi spjaté kostely, školy) a před Beatles.

          4. Radek

            Souhlasím, že název se nepovedl. Pro Čechy to zní hezky, ale v okamžiku expanze do zahraničí se z názvu stane nechtěné Honza a Pavel. Četl jsem zde, že pro gentlemana je důležitá tradice a tou anglický název v ČR nepochybně není. Mě osobně zní KraMo lépe.

          5. Milan

            to petrH: rád vysvětlím, ač je zcela jasné jak to bylo myšleno. „Firma“ jako název je spíše právní pojetí, nicméně obecně se používá „firma“ coby synonymum pro „podnik“, stejně tak i v ekonomii tento pojem zahrnuje více než jen název.

          6. PetrH

            Chápu, nicméně příště se držte pojmosloví ve vláknu. Já použil již na začátku slovo firma ve správném významu, tedy název společnosti.

          7. Milan

            Bohužel Vás zklamu, správné jsou oba významy. Tedy i mnou použitý výraz je správný – tedy nevím proč zbytečně podsouváte opak. Dokonce, dle výkladového slovníku spisovného jazyka českého, je dnes rozšířenější a používanější význam „podniku“ než-li „názvu“.
            Stejně tak se držím i pojmosloví. Autor použil v hlavním článku (na konci) pojem „firma“ ve smyslu podnik.

            (ano, bavím se)

    2. Matouš Urbánek

      Rodilý mluvčí název vysloví /ˈdʒɒnənˈpɔːl/ a věřte, že v zahraničí by ‚džonenpól‘ znělo úplně v pohodě. Má to určitou jiskru. Ampersand zcela na místě.
      Můj dojem je, že tu akorát zkoušíte klasické české „Nepouštějte se do toho. Jó vy už jste se pustili? Tak pojďme hledat nepodstatné chyby.“.

  2. 123

    hezký slim-fit oblečení tu chybí.. něco jako na WISH.COM.. kdyby se vám povedlo něco podobnýho za podobný ceny (nejlépe s možností kamenného obchodu/odběrného místa pro vyzkoušení) tak jsem váš šťastný a stálý klient!

    PS: John & Paul zní ok

    1. Post
      Author
  3. Patrik Vogl

    Chybí mi tam třeba informace o dostupnosti, zda je vše skladem, kdy to bude odeslané, nikde se nedozvím poštovné (předem, než něco objednám), v kontaktech pro lenošivé lidi kontaktní formulář, dobře nevypadá ani stav, kdy najedu na produkt a místo druhé fotky se ukáže „no image“, viz http://hellodesign.cz/lab/2014-02-26_191117.png :-)

    Takové hlavní nedostatky. Plus to jako celek nepůsobí moc seriózně, pocitově a zcela subjektivně. Těžko říci, zda lidé takovému shopu budou „věřit“.

    Jinak hodně úspěchů přeji, ať se daří. Až budou nějaké parfémy, co u nás nelze sehnat, potažmo třeba ty kapesníčky, určitě objednám :-)

    1. Post
      Author
      Pavel Králíček

      Díky moc za komentář – ve všem máš pravdu, postupně to vylepšuji kaizen způsobem :-).

  4. RakeW

    Nevím, pro který prohlížeč je web optimalizován, ale zřejmě to nebude ani jeden, z těch které mám nainstalované já :).
    Gentleman Store v Chrome&IE11&Opera

    A hoď si obchodní podmínky do souladu s novým OZ (neprojížděl jsem je zevrubně, jen jsem si všiml špatného odkazu na neplatné ustanovení).

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
      Pavel Králíček

      S kvalitou košil jsem spokojen stále, my chceme dělat košile konfekční a za nižší cenu :-).

  5. Jan Šváger

    Ahoj, eshop je velmi dobrej krok, jsem zvědavej, jak se to rozjede. Každopádně by stálo za to web optimalizovat. Některé stránky se načítají v rozmezí 3-5 vteřin nebo i více. Chápu, že to zřejmě akorát vylezlo od vývojáře, ale základní kroky jako minifikace souborů jsou otázkou několika málo minut, ty jsou pak ušetřeny uživatelům, a o ty přece jde, no ne? Dalo by se pokračovat, ale nebudu ti dělat vrásky, pro tebe je nejdůležitější aspekt, že to funguje, ale do budoucna bych nějakou základní optimalizaci určitě doporučil. :)

    1. Post
      Author
      Pavel Králíček

      Nevylezlo to od vývojáře, je to víceméně standardní Shopify. Podívám se na to, nicméně kromě nějakých obrázků a Google fontů by to snad mělo být optimalizováno dobře. Ale prozkoukám to, děkuji mockrát za zpětnou vazbu.

Napsat komentář: hranostaj Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *